mandag den 9. maj 2011

Pratiske opgaver

Nu er det lidt siden jeg har været på bloggen, så der er meget jeg kunne tænke mig at fortælle om, men jeg starter med det, som har gjort at der ikke har været så megen aktivitet på bloggen.

Min mand og mig købte sidst i 80´erne et hus, som var bygget sidst i 60´erne, og siden har vi sat i stand og bygget om. I stuen var der er flot parketgulv, som jeg ikke ville kassere, da vi byggede om og fik lavet køkken og stue ud i et, og blev det afslibet og olieret, men det kræver som alt andet pasning, så straks min mand kom hjem fra arbejde i udlandet startede vi med at forberede oliering af gulvet, som var blevet "træt og mat" i overfladen og kan i se arbejdsgangen her :

Da vi har en dejlig stor garage, blev rummet tømt for alting og de store møbler båret derud, og mit krea-rum blev fyldt med bøger, nips, billeder, lysestager etc. etc. og så garagen således ud. Da vi nu var startet med gulvet, fik både spisebord og bordpladerne i køkkenet også en omgang med olie :)



Kan I se, hvorfor jeg ville beholde det gamle parketgulv ?


Der kom skam også olie under vore fødder under arbejdet ;) og gik det ud over vores terasse, hvortil der er en dør ud fra køkken/alrummet  !  !  !


Og så er rummet indflytningsklart igen -

Det tog lige sin tid at bære alt ind igen, og benyttede vi muligheden for lidt ommøblering også. Dog er min krea-rum først nu i aften helt tømt for ting og sager, og jeg kan se mine dejlige arbejdsborde igen :)  :)

1 kommentar:

  1. Hold da op hvor er det flio det gulv...det kan jeg godt forstå du ikke ville kassere!

    SvarSlet