lørdag den 22. juni 2013

Kultur nat i Tórshavn

Da vi var halvvejs i strikkekurset var der fredag aften Kultur nat i det flotteste vejr.

Vi var nogle der strikkede til ca 21.00 tiden, så tog vi til byen for at se os om, og jeg havde mit kamera med.

Her får i nogle blandede billeder :)

Billederne nedenunder er taget ud gennem dobbeltdørene i Skeiva Pakhús (det skæve pakhus) ;)


Skibet her er et af de rigtig gamle fiskeskibe :) nu bruges det til turistsejlads :)



Et kig ud over lystbådene :)


En árabátur - disse både blev brugt til fiskeri kort fra land - i min barndom roede vi børn med både lidt mindre end denne på fjorden -  det var inden vi vidste at man skulle bruge redningsveste i tilfælde af at man faldt over bord ;)

 -  jeg elskede at være på vandet og ro :)

 Om sommeren roede jeg tit over til mine veninder, som boede på den anden side af fjorden :)


Inde i pakhuset var der en jernplade med et hul i, og det skulle selvfølgelig fotograferes :)


Så er der nedstigning ;)


- men lige inden jeg startede nedstigningen vendte jeg mig om og så, hvor flot lyset faldt ind gennem dobbeltdøren, og tog lige et billede til - kan i se hvor flot lyset falder på personen yderst til højre :)


Denne båd med mast lå i bassinet lige udenfor, og der lå også et sødt andepar og nød aftenen :)



- og så nogle billeder til inspiration  ;)


- måske til strikkemønstre ?


- måske til stofmaling ?



- måske omsat til broderi ?

- fantasien har heldigvis ingen grænser :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar