fredag den 1. maj 2015

Glimt fra Strikkefestivalen :)

Alting får en ende, og det fik Strikkefestivalen også :) men vi kan blot håbe på, at det er noget arrangørerne har mod på at gentage til næste år :)

Her er nogle glimt fra Fuglafjørður :)



- som i kan se, så var vejrguderne med os :)


Mentanarhúsið - Kulturhuset i Fuglafjørður, hvor Strikkefestivalen havde information og foredragslokaler, og hvor vi spiste lækker mad :)


- en del af facaden på Kulturhuset - bemærk noderne :)


- facaden mod søen 



Overfor Mentanarhúsið/Kulturhuset ud mod fjorden var der flotte skulpturer :)


Som jeg sagde, vi havde det flotteste vejr :)


Nærbillede af nogle skulpturer :)


Billedet her er fra inde i selve Mentanarhúsið/Kulturhuset - i stålpladerne er der udstanset mønster som stammer fra en gammel færøsk strikkebog Føroysk bindingarmynstur


 - nærbilleder af mønstrene :)


- her brugt til kummer til grønne planter :)




I selve adgangsbilletten var der indregnet frokost hver dag, og man kunne også bestille 3 retters middag om aftenen, hvilket jeg gjorde den en aften. Der blev serveret velsmagende lammekød med lækkert tilbehør :)  forretten var ørred og helleflynder, men den havde jeg spist inden jeg kom i tanker om at tage billede :(


- og ikke mindre skøn dessert - hvid sjokolademusse, lemon curd og karamelliserede marengstoppe :)



- det græsklædte hus i midten af billedet er det lokale bibliotek, som jeg syntes var så flot og hyggeligt :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar