søndag den 25. november 2012

Flere forberedelser ;)

Alting tar´ sin tid :) - særlig når man ønsker at nå det hele ;)

I onsdags var en af mine korte dage, så jeg var hjemme ved et-tiden.

Kl. 15.20 tog jeg og gemalen til arrangement i Nordens Hus, hvor MC Restorff - et af vore store sang og musik talenter - havde et arrangement i forbindelse med, at han havde udgivet endnu en CD.

Det var rigtig vellykket, og bagefter bød han og konen på kaffe med hjemmebagte småkager, frugt og ris a la mande med lækker frugtsovs. Det var ikke den traditionelle kirsebærsovs, men jeg kunne ikke rigtig finde ud af, hvad den var lavet af, men den indeholdt i hvert fald hindbær, så jeg tror det måske var kirsebær-sovs med hindbær - jeg vil prøve mig frem når julen nærmer sig, med at lave sådan en sovs, da jeg er rigtig træt af kirsebærsovsen ;)

Ellers så inspirerede samme sovs mig til at koge karamel-sovs - jeg kan bedre lide den over min ris a la mande - og jeg tænker på at lave lidt til julemarkedet :) som nu hastigt nærmer sig ! ! !


Dette er "prototyperne" - hvilken slags mærkeseddel skal de nu have ?

Kan ikke rigtig bestemme mig ;) - synes den sorte er flot, men lidt mørk mod kramellen, den lyseste for lys, så det bliver nok den i midten :) synes den er mest "julet" ;)

Jeg kan bedst lide den rene karamel over min ris a la mande, men nogle pisker flødeskum og smager den til med nogle skefulde karamel - jeg synes der bliver for megen fløde, men heldigvis kan vi alle ikke lide det samme - det er nok også derfor der kommer flere og flere nye og spændende opskrifter :)))))








1 kommentar:

  1. Jeg er enig med dig. Det skal være den i midten. Tænk karamelsovs på ris a la mande. Den er jeg ikke stødt på før, men her i landet skal ris a la manden vist også helst være som mor lavede den.
    Rigtig god uge til dig.
    Kh. Dorte

    SvarSlet