onsdag den 13. juli 2011

Besøg af strikkedamer

Strikkeforeningen Gavstrik har lige haft Strikkesymposium i Gjógv her på Færøerne. Jeg deltog i strikkesymposium i 2006 på Island, og der kom jeg til at kende flere damer, og har haft regelmæssigt forbindelse med to af dem via mail. I går tilbød jeg så at vise dem vores flotte  øer, og til sidst endte vi hjemme hos mig, hvor jeg fik flotte gaver. Denne første er fra Kerstin Jønsson og er hendes egen bog om "Smygmask virkning" sammen med den specielle "hæklenål" man bruger, og dertil et garnnøgle, som hun har vundet op således som hendes mor gjorde



Ovenover ses garnnøglet fra bunden og nedenunder ses toppen, hvorfra man kan begynde at bruge garn, men jeg tror ikke jeg nænner mig at bruge nøglet, men nøjes med at beundre det



En flot duk vævet af hør på Vaxbo væveriet, papir til origami købt i Japan på strikkesymposiet som var der i fjor og så en bog om gården Gunnebo


og til sidst en pose flot broderigarn i de vidunderligste farver


Vi var helt på Viðareiði og i Klaksvík besøgte vi alle tre garnbutikker som var der, og nød rigtig at se de strikkede modeller i alle butikkerne og alt deres pragtfulde garn, som vi også købte lidt af ;)

2 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er det flot det garnnøgle der...gad vide, hvordan man gør det!

    SvarSlet
  2. Ja, jeg forstod på Kerstin, at det var ikke helt så lige til - om man kommer til Sverige engang, så kunne man måske få hende til at undervise i det - hun fortalte også, at da hun var ung pige, så havde hun ikke penge til gaver til veninderne, så hun fik garnrester fra sin mor, og så lavede hun de fine garnnøgler, som hun så gav videre som fødselsdagsgaver og i andre anledninger.

    SvarSlet