tirsdag den 28. februar 2012

Pral ?

Jeg ved nu ikke rigtig om det er pral, men trods orkaner så synes jeg det er pragtfuld at bo her på øerne, og jeg synes at specielt de som kan lide udfordringer skal få information om vores øer, og måske kommer på besøg - I andre kan besøge os via computer/billeder. I sommerhalvåret har vi 

ikke dårligt vejr
kun dårlige klær 

Her kommer et link 

http://www.youtube.com/watch?v=l9pbqJq-FU0&sns=fb

- hvor vores øer er kåret 

Færøerne - Nu officielt verdens bedste øer iflg. Nat.Geo.


Så nu kan i klikke på ovenstående link og se efter, om der en noget der kan friste, eller tage et kig på min hjemmeside www.majkenhammer.dk - der er forskelligt på siden og mange billeder som jeg har taget på udflugter og fjeldvandringer :) 

Det som jeg synes er specielt svært at fange, med mit almindelige compact camera, er storheden i naturen, men om i kigger på billedet nedenfor, så har jeg sørget for at få to mennesker i billedet, så man bedre kan se størrelsesforholdet - jeg står oppe på fjeldet og tager ned over klippen og bagerst i billedet er Atlanterhavet ;) - menneskerne er midt i billedet, på klipperne tættest ved havet ;) 


Billedet er fra Tindhólmur og flere er i mappen Tindhólmur på www.majkenhammer.dk


Billedet her er taget fra Kopenni 789 m over havet midsommernat 20 juni - vi vandrede fra stranden  og op på fjeldet og så solen gå ned i havet :)


Vandfald på Streymoy


Nólsoy i orkan


Vágseiði - tæt ved bygden hvor jeg er født og boede til jeg var 16 år - billedet er taget 2. juledag


Billedet her er taget på toppen av Koltur i 477 meters højde - øen forude er Vágar, der hvor flypladsen er beliggende :)


Billede af mig selv med højeste punkt på Koltur i baggrunden - var lidt forinden på toppen :) 


- og så får i lige min daglige udsigt - om den virker bekendt, så er det fordi den også bagrund for orkideerne i billedet øverst på min blog :)

1 kommentar:

  1. Som du ved, er jeg kæmpefan af Færøerne, så forstår godt, du er stolt af at bo der.
    Jeg anbefaler en tur derop til alle, jeg møder.
    Når Norrøna sejler fra Hirtshals på lørdag er jeg med endnu en gang

    SvarSlet