søndag den 24. november 2013

Uden mad og drikke, duer helten ikke :)

Symaskinan snurrer fremdeles for at producere til lageret, men af og til må der tages kaffepauser, og i disse dage bliver der lavet kaffe af bønner og formalet kaffe fra Øristeriet, som de har været så venlige at tilsende mig, og jeg så skal skrive om her på bloggen :)


Denne gang bryggede jeg med Sidamo - lyse sprøde og midlt duftende kaffebønner. Jeg prøvede at brygge den som filterkaffe i min Philips kaffemaskine, men den almindelige måleske, men den smagte meget svagt og da jeg tilsatte sirup, blev det smagen af sirup som dominerede :(


Jeg tænkte så, at det kunne ikke passe med smagen, så Aeropress´en kom på bordet, og det blev straks anderledes. Duften som steg op under brygningen var dyb og blød :)  jeg prøvede den først som Espresso, men syntes den var lidt skarp i smagen, så jeg rundede op til Americano og da fik den en dyb og intens kaffesmag, og overraskende sødlig, så jeg kom ikke sirup i :)  - eftersmagen var sødlig og mild :)


Styrket af kaffen startede jeg syningen - datteren havde nye forsyninger fra Stof 2000 med hjem fra København :)


- og så blev jeg i tvivl - skulle tittekanten være turkis eller grøn ?


- flere kaffepasuer :)))))   - kan i se her - tittekanten matcher pynten på min Summerbird flødebolle - også hjembragt med fly fra den danske hovedstad :) 

Kaffen denne gang havde jeg brygget som filterkaffe af Columbia - det er den jeg hidtil har synes bedst om, blød, moden, afrundet og behagelig over i det søde friske, så jeg behøvede ikke som sædvanlig at tilsætte sirup :) - god og kraftig eftersmag :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar