lørdag den 7. december 2013

Kaffe, krea og storm ;)

Når stormen raser udenfor, så hygger man sig bare inden døre :) 

- og det første blev at lave en god kaffe af disse flotte bønner :)



Som jeg skrev om forleden, så har jeg fået flere forskellige slags kaffe fra Øristeriet, og i dag blev så Espresso Unica prøvet.

Da jeg åbnede posen steg en god kaffeduft op i næsen, med lidt skarphed/bid :)

Jeg bryggede en espresso i Bodum espressokanden, og da jeg smagte på den syntes jeg den var lidt skarp og bitter i smagen, nu må jeg også tilføje, at jeg er til de mere milde/bløde kaffer, men toppet op med mælkeskum blev den bare perfekt - mild, blød og en dyb og behagelig kaffesmag. 


Smagen var så sød og god, at jeg som sædvanlig ikke kom chokoladesirup i :) 

Stormen fortsatte dagen lang, så senere lavede jeg en dobbelt espresso i Aeropress. Denne gang var duften dybere og mere intens, og kaffen havde en intens lidt brændt smag, en mere moden lidt bitter og sur smag, men som efterlod en pragtfuld dyb og kraftig eftersmag i munden.

Efter at have drukket lidt som espresso, toppede jeg den op til en Americano, og beholdt kaffen sin dybe modne smag uden det bitre, og gik mere over i de søde toner :)

Til kaffen havde jeg sidste udgave af Kvinna og Prei :) 


- styrket af kaffepausen piskede jeg lige en portion af marengs sammen ;)


- som kunne hygge sig i ovnen, men symaskinen snurrede :)

-  og blev disse to færdige her til aften :)


- det er cykelslangerne der er fundet frem igen :))))



Ingen kommentarer:

Send en kommentar