mandag den 9. december 2013

Mere nostalgi ;)

Tingene er ændret lidt, nu hvor jeg er blevet mormor - i skal altså ikke være bange for at jeg føler mig ældre/gammel - men det medfører altså alle mulige ændringer ;)

Først var jeg i gemmerne efter sengelinned, som kvinderne i familien har broderet og er gået i arv, så kom jeg i tanker om forskellige tæpper jeg havde lavet i patchwork, og som jeg har vist jeg i andre indlæg.

Nu kom så turen til julepynten - de seneste år har pigerne været ret voksne ;) så mængden af julepynt som er taget frem har været mindre.

Denne gang jeg var i gemmerne kom så tanken naturligt - hvad er sjovt for mit barnebarn at kigge på ? og kom denne julekalender frem igen i år :)


Jeg kan ikke huske hvor mange år der er siden jeg lavede den, men jeg havde ikke noget mønster, men satte bare forskellige motiver sammen, som jeg fandt i forskellige ugeblade :)  jeg kan huske, at udgangspunktet var juletræet i midten, hvor jeg lavede stammen således, at pakkerne kunne hænge i ringen i stammen, så slap jeg for at lave 48 pakker på en gang, men kunne hænge to op hver aften ;) 


- børneundervisningen er ved at være slut i år, og der startes igen i januar. Disse søde puder er monteret i week-enden, så de er klar til aflevering til julehyggen i morgen :)


Forleden var jeg til julefrokost med "Den kreative strikkeklub" - vi er nogle damer som har fundet hinanden gennem adskillige strikkekurser, og mødes hver anden torsdag til strik - og kun strik :)


- vi spiste god mad ude i byen, og bagefter tog vi til andre lokaler, hvor vi hyggede os og blandt andet legede pakkeleg - dette blev min gave, lavet af Randi Samsonsen. Teksten siger oversat "Dette er kun pebernødder"  jeg er rigtig glad for billedet :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar