lørdag den 28. juli 2012

Strikkebog og udstyr ;)

Jeg startede overskriften med "strikkebog", men det bliver jeg nødt til at ændre til bøger i flertal ;) 


Vi besøgte blandt andet butikken I Knit, og der fristede disse sager :


Min datter købte denne bog - jeg syntes selv godt om den, men min datter sagde, at da hun forventede snart at flytte hjem til øerne, var der ingen grund til at jeg også skulle investere i den - vi kan sagtens dele til den tid :) på hendes blog kan i se hvad hun har skrevet om bogen :) - forfatteren er Britt-Marie Christoffersson som lyder meget nordisk, så den eksisterer måske på et af de nordiske sprog, men hidtil har min og datterens søgen ikke givet noget resultat - det vil være nemmere for mig at strikke efter vejledning på et af de nordiske spog end engelsk, så om nogen af læserene ved noget om det, er i velkommen at kontakte mig :)


I kender det nok efterhånden - mig og får, dette får/pindemåler købte jeg i I Knit butikken :)


- og denne bog blev også købt i I Knit - modellerne i bogen er skønne, men hvordan jeg skaffer mig garnet som bliver brugt til modellerne bliver nok en udfordring, men det er noget jeg godt kan lide :) - udfordringer altså ;)


Selv om jeg har strikken siden jeg var omkring 5 år, så er der hele tiden nye ting - heldigvis.

I bogen ovenover er der strikket med MEGET tykt garn, som så vidt jeg har erfaret til nu, efter søgning på nettet, kun skaffes "over there", så det er ret nyt, og nogle gange mens man strikker, så spørger man sig selv, hvordan var det nu man lavede det/har vistnok prøvet engang for længe siden.

Denne lille bog er en rigtig dejlig opslagsbog, og blev den købt i Loop i bydelen Angel, og er lige som der loves på forsiden en "answer book".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar