søndag den 17. februar 2013

Praktiske punge

Engang i sidste halvdel av 80´erne syede jeg mig en lækker "håndarbejdspung" som jeg kaldte den - en rummelig pung som kunne indeholde alle mine uundværlige småting/værktøj, og som jeg kunne smide i diverse tasker og æsker, når jeg skulle på aftenskole eller kursus, og ikke skulle tænke over, om den vendte op eller ned, da den havde en rigtig god flap til lukning, så ingenting faldt ud:)

I dag har Sysler fra hverdagen et indlæg på sin blog med en lignende og smartere model, enda i tre størrelser, og vakte den mange gode minder ;) mere om det længere nede ;)

Efter at have set hendes punge synes jeg, at nu må jeg tage mig sammen og få syet mig en ny ;)

- kan i se hvor slidt min er ? den er lavet af en af min mands kasserede læderjakker :) - fra dengang vi var unge og forelskede - nu kun forelskede ;)  - men heldigvis unge indeni ;)

- og forresten det var dengang jeg også opdagede, at man kunne vaske læderjakker i vaskemaskinen - jeg bruger uldvask programmet og vaskepulver til uldvask. Derefter hænger jeg jakken/frakken op til tørring på en bøjle et lunt sted, og går så og nulrer den af og til under tørringen, da den ellers bliver ret stiv. Bagefter stryger jeg den så med samme varme som bomuld, med "mønsterpapir" mellem læder og strygejern :) - og så er den klar til brug eller genbrug ;)


Denne pung har tyk Velidon mellem læder og foer og magnet lukning - saksen er for at vise jer størrelsen på pungen :)  - i kan nok se, at mit navn står på saksen, det er p.g.a. at den skal finde mig igen på diverse kurser, og så står der også med tyndere skrift papír/papir, det er stilet til diverse familiemedlemmer, som gang på gang har ødelagt min stof-saks :(


Pungen kan bruges til alt muligt - bare fantasien sætter grænser :)

- en gang er jeg blevet bedt om at sy den med voks-dug indeni, da skulle den bruges til opbevaring af en svømmedragt fra svømmehallen til hjemmet ;)

I en mindre eller lavere udgave og med voksdug indeni tror jeg den er super til Make-Up :)

Måske man skulle sy sig rigtig mange når man engang sætter sig til sy-maskinen ;)

3 kommentarer:

  1. De ser godt nok gode og anvendelige ud. Åh, og tillykke Mormor:-)

    SvarSlet
  2. Takk takk - det bliver spændende til sommer :)

    SvarSlet
  3. Den ser fin og dejlig anvendelig ud til alskens ting...også tillykke herfra!

    SvarSlet