torsdag den 16. juni 2011

Strikke strikke strikke

 Om alt går som det skal, så bliver den yngste datter student i kommende uge. Her på øerne er der tradition for, at man tager folkedragten på, når man får overrakt eksamensbeviset, men selv om jeg strikker som en gal, hvert ledigt øjeblik, så ser trøjen som hun skal have på således ud i aften :( - forhåbentlig når jeg det til på onsdag



Nu mens jeg skriver sidder 4 unge mennesker og repeterer til eksamen i morgen og hygger sig med rabarberkage - jeg mindes gamle dage da jeg selv sad og læste og var nervøs for eksamen.

Denne er nu kommet i huset og venter på at blive sat på et lyst hoved i kommende uge


Jeg vil gerne vise jer huen, da den er et rigtig stykke flot håndarbejde, som bliver bestilt i god tid, da damen skal sy huer til næsten alle som får eksamen, og en stor del af huen bliver syet i hånden - det stribede stof som bliver brugt til knappen, kvasterne og rundt den hvide puld, er det samme som i skørtet til nationaldragten og er håndvævet her på øerne og korset er i sølv.

Studenterhuen har røde og sorte striber, dem som får HF eksamen har blå og sorte striber, og dem som tager Handelsskoleeksamen har blå og røde striber.

Jeg glæder mig til at se de smukke huer på de smukke unge mennesker i gadebilledet i de kommende dage :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar