tirsdag den 16. august 2011

Kagepyntning

Jeg har altid elsket at lave mad - allerbedst kager, og elsker at prøve nyt. Har prøvet Cup cakes nu nogle gange, og tænkte på at prøve mig frem med fondant. Har arbejdet med marcipan, men nogle gange har det været ret træls at beklæde en kage, uden at der kom revner og rynker :(, men efter at have set alle de flotte kager pyntet med fondant besluttede jeg, at det skulle prøves. Det vigtigste for mig er dog, hvordan en kage smager, så det er meget meget vigtigt hvad er indeni en kage, og de fondant-beklædte kager er tit nogle med ren fast kage indeni og så en masse flot pynt. 
Efter at have fundet frem til bloggerne Himmelske kager, Kagemums og Kagemor har jeg fundet ud af, at det kan sagtens lade sig gøre, at lave kager med diverse kremer og mousseer indeni, så nu har jeg været på kursus i kagepyntning og prøvet fondant - en meget elastisk masse i forhold til marcipan, ligesom børnenes modellervoks dengang.

Her er så nogle billeder fra kurset 


Opsmøring - ikke så ligetil som en kunne tro ;)


Pynten er ved at tage form


Det store kagebord :)


Og så fruens eget klassiske eksemplar - kage med kakao og kaffe indeni, opsmurt med smørkrem med citrus-smag og så fondant - den ekstra pynt i siden af billedet var på kagen, men jeg syntes det blev for meget, så det blev pillet af igen - ender nok på nogle Cup cakes :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar