tirsdag den 27. september 2011

Ferieoplevelser

Nu tænker i sikkert, at jeg er sluttet med at blogge, men nej nej - fruen er bare så optaget, og der hvor hun har været en uges tid, har der ikke været særlig god internet forbindelse, men nu får i lige en fotoreportage som starter her :)


Moskeerne i Istanbul set fra færgen til Yelova


Broen som forbinder den europæiske del og den asiatiske del af Istanbul


Udsigten fra mit soveværelse


Søsætning af skibet som min mand har været inspektør på, på Cemre skibsværft - dette var lidt anderledes end jeg havde set før, det skulle hugges en svær nylonsnor over samtidig med at værftsarbejderne havde skåret pladen over, som holdt skibet oppe på land


Stolte arbejdere langs skibet



Klart til spisning efter søsætningen


Og så er skibet på vej ud på søen til tonerne af Pretty woman og fyrværkeri - et uforglemmeligt syn, kan i se, at skibet står oprejst uden nogen som helst støtte til siderne, og der er fremdeles ikke i vandet på billedet - min mand sagde, han kunne se lettelsen i ansigterne på værftsarbejderne da skibet var kommet i søen, de havde nemlig ikke søsat et så stort skib fra værftet før


Nogle glade færinger med et flot skib i baggrunden



Vi havde booket et dobbeltværelse i Istanbul på hjemvejen, og til vores overraskelse så det sådan ud - en dobbeltseng hver ! ! !

Og nu må i have tålmodighed lidt endnu efter flere opdateringer på bloggen - jeg skal afsted på maskinstrikke-weekend, og jeg tror ikke der er internet, men jeg skal huske at tage billeder :)

Jeg var også for et år siden, og det var en rigtig pragtfuld week-end, som i kan se her

1 kommentar:

  1. Det er da ellers noget af en tur, I har været på, det ser rigtig dejligt ud.

    SvarSlet