søndag den 11. september 2011

Reparationer

I sommer var jeg så uheldig, at på vej til Gøteborg havde en eller anden spildt noget i sædet på bussen, jeg satte mig i - sædet var mørkeblåt, sort og lilla nistret, så jeg kunne ikke se det. Da jeg steg af bussen havde jeg en stor plet i mine nye bukser, men min vært Anders var meget dygtig til pletter, så der blev bare en svag brun ret stor plet og to mindre rødbrune pletter tilbage. Da bukserne var nye, og meget behagelige at have på, måtte jeg så sætte fantasien i sving for at dække pletten, så jeg kunne bruge bukserne fremover, og her kan i så se resultatet


Jeg synes det blev ret godt  :)


Her er så reparationen i nærbillede - jeg fik nogle læderstykker af min værtinde Kerstin i næsten samme farve som bukserne, og jeg har så klippet stjerner i tre størrelser og syet dem fast ovenpå pletterne ;)

Jeg kan tilføje, at det ikke bliver noget problem med vask af bukserne - jeg vasker dem blot i vaskemiddel til uld, og mens de tørrer nulrer jeg bare stjernerne, og bliver området bulet/ujævnt, stryger jeg det blot med madpakkepapir eller mønsterpapir mellem strygejernet og læderet - ikke bagepapir da det er behandlet med silicone ;)

1 kommentar:

  1. Det var godt nok en elegant reparation af en enormt uheldig plet. Det må jeg huske.
    Mvh. Dorte

    SvarSlet