mandag den 26. marts 2012

Bergen - Norge

I week-enden var jeg en smuttur til Bergen i Norge. Sidste efterår viste jeg jer et indlæg fra Tyrkiet, hvor jeg var med til søsætning af skroget på et skib, hvor min mand var i arbejde som inspektør. Skroget blev slæbt til Norge, hvor skibet er bygget færdigt, og i lørdags var jeg inviteret med til dåbs ceremonien, hvor det fik sin navn. Det skete i det flotteste vejr og i får lige nogle blandede billeder fra Bergen 

 Denne gang blev der bogstaveligt vindues-shoppet, da butikkerne var lukket da fruen kunne gå i byen :( 



Skibet er altså ret stort - i kan sammenligne med husene omkring


- vores eget flag hejst på agterstavnen. Vi færinger er ret stolte af os selv - kun omkring 48.000 mennesker med eget sprog og flag. Bare siden jeg var barn er der kommet mange nye ord for nye ting til - vi har ikke bare adopteret de engelske/danske ord for f. eks. container, mobiltelefon, helikopter, computer, TV, men fået vores egne ord, som naturligt falder ind i det færøske sprog :)


- det flotteste vejr til ceremonien og lækker buffé :)


- skibets dæk - som en fodboldbane ;)


Da jeg gik ind imellem de gamle huse på Bryggen, mødte jeg denne fisk - udskåret i træ, jeg synes den ser ret misfornøjet ud, måske den kunne tænke sig at komme i sit rette element søen ?

Og så vindues shoppingen


Havde butikken været åben, så var disse to glaskrukker kommet med mig til Færøerne :)


Sødt lam i sjokolade :)


Håndarbejds interessen fornægter sig ikke :)


- og så drog manden afsted igen - denne gang på havet, så det er slut med at være landkrabbe i denne omgang, heldigvis ses vi igen om ca. 14 dage :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar