fredag den 1. juni 2012

Glimt fra mine forældres have


Mine forældre har foruden skønne blomster, mange sjove detaljer i haven som i her skal se :)


Dette par i nationaldragt står udenfor hoveddøren - det er lavet af rullesten fundet ved stranden, som så er malet af brugerne på en beskyttet værksted i Vágur, og har fået besøg af en skildpadde ;)


Stedblomster og studenternelliker i blomster-reolen tæt ved døren  :)


Den flotte gyvel sammen med andre blomster :)


Her en pude med strandgræs - jeg har prøvet flere gange hjemme hos mig selv med strandgræs, men får det ikke at trives, men mor har ikke noget problem med det :)


Bonderoserne sprang ud, mens vi var der :)


- og så er det fars afdeling - denne fugl er lavet på den lokale smedje


Her er to duer, som far har fået forærende :)


Og så disse to fine søpapegøjer - de har en lille historie. Det er min og min brors sparebøsser, fra dengang vi var børn. Min far har lavet en fod til dem, og så sat dem fast i græsset. Far fortalte, at de må se ret livagtige ud på afstand, fordi en bekendt havde grublet over, hvordan det var gået til, at min far havde to så tamme søpapegøjer i sin have på besøg


Et kig ud over haven - stakittet af tulipaner i forgrunden har min far savet ud med løvsav, og derefter malet og sat op. Møllen bliver sat op hvert forår, da den ellers blæser væk i vinterorkanerne, og om i ser godt efter, kan i skimte hvor fuglene som billeder er af ovenfor er placeret  i haven :)


Sommerleg i haven :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar