mandag den 28. januar 2013

Broderi på en anden måde

Som i efterhånden har fundet ud af, så kan jeg godt lide at brodere, og at se på og nyde andres broderier.

For nogle år siden fik jeg Bettina Andersen at komme til Færøerne for at undervise. Jeg annoncerede i ugeblade og satte opslag rundt her i Tórshavn og på andre øer, og vi blev 11 damer som gennemførte alle 8 moduler og kunne kalde os "brodøser".

Først i 80´- erne startede jeg på håndarbejde i aftenskolen her i Tórshavn, og jeg startede hos Jórunn Dánialsdóttir uddannet på Håndarbejdets Fremme, og der lavede vi patchwork og tekstile billeder. Nu flere år efter var vi begge til undervisning hos Bettina Andersen, og Jórunn har efterfølgende broderet en del billeder, hvor jeg blev fristet til at købe dette :)


- solen skinnede så flot på billedet i dag, at jeg greb kameraet :)



- detaljer :)


Billedet ændrer farve og form ligesom en fiskestime, alt efter hvordan lyset falder på det :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar