onsdag den 9. januar 2013

Julegave med omtanke :)


Julegaver får vi alle mange af, men nogle er mere specielle end andre. Bag nogle ligger der også mere omtanke end andre.

Gennem livet kommer man til at møde forskellige mennesker, og knytter bånd til dem.

I 2006 var jeg til strikkesymposium på Island og der mødte jeg mange strikke interresserede kvinder, blandt andre to fra Gøteborg som begge hed Kerstin. Vi har holdt forbindelse siden, og da de begge i juni 2011 var her på Færøerne til Strikkesymposium í Gjógv, mødte jeg dem igen. Desværre kunne jeg ikke få fri fra arbejde lige da, men jeg tog på besøg om lørdagen, og i ugen efter tog vi på tur her fra Tórshavn, og så helt nord til Viðareiði - så langt nord man kan komme her på øerne med bil ;)

Jeg elsker specielt at vise de nordligste øer frem for besøgende, da fjeldene der er specielt flotte.

Vi havde en pragtfuld tur, besøgte alle garn forretningerne i Klaksvig, og også nogle andre i bygderne undervejs. Senere i juli samme år tog jeg til København, og da Kerstin vidste, at jeg skulle være alene i datterens lejlighed nogle dage, overtalte hun mig til at komme til Gøteborg på besøg. Jeg havde nogle pragtfulde dage i Mølndal hos hende og manden, og besøgte vi ligeledes håndarbejdsbutikker og mange andre interresante steder i og omkring Gøteberg - specielt husker jeg besøget hos Knapp Karlsson, det var en oplevelse.

Til jul fik jeg julegave og hilsen fra Kerstin og Anders - og det var ikke hvilken som helst julegave - nej det var en helt speciel gave  :)

Kerstin havde være på "lappis" som hun skrev på svensk :)


- og der havde hun købt denne æske tråd til mig - flotte farver med flot glans :) disse til symaskinen :) 



- disse til håndbroderiet :)


- kan i se den flotte glans tråden har :)


Og da jeg lige tjekkede konvolutten, inden jeg skulle smide i papir affaldet, viste det sig, at enda frimærkerne var sat på med omtanke :)


Nærbilleder af de flotte frimærker :)


Jeg tror jeg kommer til at bruge frimærkerækken, som jeg klippede af konvolutten som bogmærke, da jeg elsker at læse bøger :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar