tirsdag den 22. januar 2013

Drillepind ?

Ja, måske driller jeg lidt med lækre kager :)

Forleden dag havde jeg inviteret min strikkeklub med deres mænd til hyggeaften, hvor jeg bl. a. serverede denne kage ;)


- den består af lækre bunde med hasselnødder, mellem bundene er flødefromage, hvor det nederste lag er tilsat blød nougat og det øverste er tilsat Baileys og pyntet med pistacie mandler - i kan trøste jer med, at billedet feder ikke, kun hvis i fristes til at lave og spise kagen ;)


- og de havde skam en flot værtindegave med :)


Sidste torsdag aften ankom ældste datter og svigersøn til øerne - og det var ikke hvilken som helst ankomst - næ de havde skam enkelt billet til øerne efter 5,5 år i København, så det er derfor der har været lidt stille på bloggen. De har haft det rigtig godt dernede, men er meget glade for at være kommet "hjem" - jeg kommer nok til av savne besøgene til den danske hovedstad hos dem, men yngste datter er startet på studier der, så der bliver nok nogle visitter alligevel i fremtiden :)


Hendes svigermor modtog dem med blomster og flag :)



 Svigersønnen fik en af sine yndlingsmiddage - speciel færøsk mad som ikke ligefrem er datterens yndlingsret - så hun fik en af sine yndlings desserter - rabarbertærte med marcipan :)




Mine døtre og mig giver hinanden adventsgaver, og i desember fik jeg denne søde engel, som ældste datters veninde Lív har lavet. Jeg syntes den var så sød, og at sådan en engel kunne hænge oppe uanset årstiden, så den kom først op at hænge i vinduet efter at julepynten var gemt væk :)

Lív har sammen med en anden ung dame bloggen freeleif.com, og laver de mange skønne ting :)





1 kommentar:

  1. Hvor må det være skønt at have fået datter og svigersøn hjem igen ;-)

    SvarSlet