mandag den 29. oktober 2012

Alle de mange opskrifter :)

Da jeg skulle til at bage forleden og finde opskriften frem, tog det altså lidt tid, da der ikke var særlig god orden i opskrifterne, der kommer jo nye til regelmæssigt - og er det noget jeg hader, så er det at lede efter noget :(

Tja - det som så skete var, at fruen satte sig ved spisebordet og tog fat på at sortere, og der blev altså til en pæn bunke opskrifter som blev smidt ud, og resten blev sorteret og lagt i plastlommer ;)


- hmmmmm ikke optimalt, men fungerer og kan bruges ;)

Det optimale er vel at sætte det hele i ringbind - har nogle ringbind, men de er ret fyldt op - men så kommer der altså også til at mangle hyldeplads :( 

- jeg er dog startet på den digitale opskriftsbog på computeren og en ude på selve internettet på www.aperitif.no da jeg også kan norsk ;)  - den på PC-eren indeholder næsten kun opskrifter via nettet, så alle de andre i ringbind og plastlommer er dem som jeg hiver ud af diverse ugeblade og dem jeg får af kolleger og strikkeklub veninderne :)

Mere bagning :)


I har jo set lignende før - de andre gange har jeg bagt en stor kage - dobbelt opskrift - men denne gang har jeg lavet to i almindelig størrelse, og så kommer det jeg vil fortælle - kagerne er kommet i fryseren, da jeg venter gæster om ca. to uger. Fragilité med smørkrem egner sig meget godt at fryse, og så kan jeg også hilse og sige, at min datter synes den smager godt halvfrossen ;)  - hun plejer at "stjæle" et stykke af og til, når hun ved den er på lager i fryseren :)

Jeg sætter den helt færdig i fryseren, og lader den stå natten over, så pakker jeg den ind i to fryseposer, så jeg er sikker på, den ikke får smag af noget andet i fryseren :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar