lørdag den 20. oktober 2012

Vinterundervisning for børn :)


Ja- så er denne sommer forbi, og efteråret i fuld gang, og dermed også undervisning. Da jeg var i Danmark købte jeg ind til børnene jeg sammen med andre underviser i vinterhalvåret.


Hos Søstrene Grene fandt jeg flotte kugler, både i filt, træ, plast og glas i rigtig friske farver - jeg håber  børnene også kan lide det hele, så vi kan lave nogle flotte ting sammen :)  og jeg har lidt inspiration liggende, som dette kan bruges til/sammen med.

Undervisningen starter kommende tirsdag, og jeg har nogle konkrete tilbud klare til børnene :)

Først er det mine sædvanlige puder  ;)


- de tager 3 - 4 aftener at lave, og børnene er i første omgang lidt skeptiske, da de synes det er lang tid, men når de har prøvet andre ting i andre grupper, så vender nogle af de mere tålmodige tilbage - sidste år da jeg troede at nu ville jeg slutte med puderne viste det sig, at der alligevel blev syet 14 stykker, så jeg fortsætter så længe der er interresse.

Børn er så forskellige, så der skal også være mere enkle og ikke så tidskrævende projekter :)



- så her er forberedelserne til et mere enkelt projekt - det skal ikke være alt for enkelt, så det bliver færdigt i løbet af "nul komma niks" - først skal børnene folde en æske som på billedet, som skal fores med silkepapir, og så laver de et par øreringe i Hama perler, som så lægges i æsken - det skulle gerne tage nogle minutter i alt :)



- her er så nogle af mine modeller :)

Har i andre enkle, billige og ikke tidskrævende idéer til børn derude i blogland, er i velkommen med forslag :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar