søndag den 6. april 2014

Billede på udstilling :)

Så har et af mine billeder været med på en udstilling i Nordens Hus :)))

Historien er, at Nordens Hus arrangerede en udstilling med titlen 

"Mit yndlingskunstværk" 

og man kunne så sende dem et billede med historen om, hvorfor man havde dette yndlingskunstværk, og fortælle om, hvor man havde det placeret hjemme hos en selv.


Jeg sendte dette billede ind "Færingen" fra 2003


Der blev lavet et hæfte over alle billederne og kunstværkerne, med historier :)

- og min begrundelse for mit yndlingskunstværk er sålydende oversat til dansk:

For mig er billedet noget specielt - om det er kunst og lavet af en kunstner lader jeg andre vurdere. 

Billedet har jeg selv lavet på et kursus hos kunstneren Solvejg Refslund i 2003, på hendes gård på Helnæs på Fyn.

Billedet er lavet af forskelligt tekstil, som også er påført maling. Jeg har ikke lavet så mange billeder, men dette lavede jeg færdigt på kurset i 2003. Billedet blev noget helt særligt på den måde, fordi Solvejg skulle komme til Fuglafjørður for at afholde kursus i september 2012, og havde jeg tilmeldt mig kurset for at komme igang igen med at lave tekstile billeder. Kort forinden kursets start blev vi informeret om, at Solvejg var blevet alvorligt syg, og samme dag kurset skulle starte i Fuglafjørður 27. september gik hun bort efter kort tids sygdom.

På kurset gav de danske kursusdeltagere billedet navnet "Færingen", og billedet husker mig altid på den  helt specielle oplevelse, sum kursus-ugen var på Helnæs.



Oversigten over alle billederne - ejere og kunstnere og min kvittering for billedet fra Nordens Hus :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar