torsdag den 3. april 2014

Flødeboller o.a. lækkert :)

Mette Blomsterberg - hende kender de fleste ;)

I butikken i Grønnegade købte jeg nogle velsmagende lækkerier  :)


I skålen er der vaniljekreme nederst og en passionsfrugtgele ovenover, en bue af hvid sjokolade, og en kugle af mørk sjokolade men mørk sjokoladeganache indeni, dækket af hindbærpulver :)  - for nogle somre siden kunne man købe en is som hed Solero i en rød og en orange udgave, og smagen i den orange udgave var næsten den samme som i desserten :) så mange erindringer om sol og forgangne somre kom frem mens vi spiste :)))))

Kagen ved siden af har en bund af marcipandej, i midten en sjokoladekrem af hvid sjokolade, smagt til med vanilje og sitron - pynten tørrede hindbær :) en sød og alligevel frisk kage :)


- jeg kunne ikke holde mig fra Blomsterberg, så lige inden jeg tog tilbage til øerne, måtte jeg liiige forbi igen, og da havde de disse flødeboller - hvid sjokolade med et drys lakridspulver, indeni guf smagt til  med solbær, og en kugle med skal af mørk sjokolade med solbær-gele i midten :)))



- den ene aften fik vi besøg af min fætters datter, som havde hjemmelavede flødeboller med - tre slags, men de fleste var spist da jeg kom i tanker om billeder :(

- og jeg må se at få skaffet mig opskriften :)))

Bundene var lavet af lakridsmarcipan og nogle havde guf smagt til med lakrids og hvid sjokolade overtræk, nogle almindeligt guf og overtræk af mørk sjokolade med kokos og nogle almindeligt guf med et friskt hindbær i midten og inskapslet i hvid sjokolade :))))

- den lækreste guf jeg hidtil har smagt :)

Selvfølgelig var vi også på La Glace, men igen :(  vi var så ivrige efter at smage kagerne, at vi glemte helt billeder :(

- Det Gyldne Tårn er altid god, men Lucky You er meget god og så smagte jeg Blåbær Genskær - den er absolut den bedste hidtil :)  - håber de har den næste gang jeg er i København :)





1 kommentar: