søndag den 8. januar 2012

Musselmalet mega - inspiration

Efter at have set Stines blog kom jeg i tanker om, et projekt jeg lavede for nogle år siden. Jeg tog en uddannelse hos Bettina Andersen, og var en af opgaverne i modul 2 "Fra indtryk til udtryk" sålydende:

Dansk design/Færøsk design 

- og skulle der broderes en brugsgenstand, som viste  både dansk/færøsk design og moderne broderi


Mit udgangspunkt blev denne håndstrikkede handske - jeg har en svaghed for at gemme ting, for tænk hvis de kan genbruges i en eller anden sammenhæng. Handsken er slidt hul flere steder på den anden side, og inden den blev gemt i "mine gemmer", kom den i vaskemaskinen sammen med nogle denim jeans og blev filtet godt, så den blev ret lille. I forbindelse med opgaven, lagde jeg handsken under låget på en kopimaskine og forstørrede motivet, og så "a la Musselmalet", brugte jeg dele af motivet, som blev maskinbroderet på håndlavet filt, ved hjælp af vandopløseligt plast. Både den hvide og grå filt er filtet ved hjælp af tørretumbler.



Den hvide kaffevarmer en fra et stort stykke hvid filt med silkebagstykke, mens  den grå er lavet af en rest filt fra dette frakkeprojekt



hvor jeg først farvede store stykker gase gråt, og derefter filtede grå uld ned på gasen 




Nærbillede af maskinbroderiet


De andre kaffevarmere jeg lavede, de større er til Bodum stempelkande  8 kopper og de mindre  er til 4 kopper - om det har interesse, så er de til salg :)

2 kommentarer:

  1. Kære Majken.

    Du har vundet en fødselsdagsgave fra Kisser Laptern.
    Vil du maile din adresse?

    Hilsen KIrsten

    SvarSlet
  2. Hej og tak for link

    Din fortolkning af Mega mussel, ser også ret spændende ud

    stine:)

    SvarSlet