fredag den 4. maj 2012

Gæster på "mit sted" i fjeldet :)

I forgårs startede jeg med at sy, så snart jeg var kommet fra arbejde (havde tidligt fri), men vejret blev så godt, at resultaterne blev stablet i en bunke, og så tog fruen afsted til "sit sted" ude i fjeldet. Med mig havde jeg min termoflaske og Lisa Marklunds bog sorthvid.



Da jeg havde lavet mig en Cappucio, og sat mig rigtig godt til rette for først at nyde solen nogle minutter, blev der er utroligt skræppen rundt mig. Jeg afventede lidt, men det blev ikke bedre, det virkede ligesom der var nogle fjerklædte individer i nærheden, som var lidt irriterede. 

Da jeg så satte mig op igen og begyndte at kigge rundt omkring mig og mit lille vandhul fandt jeg ud af, at jeg var omringet af en flok gæs, som muligvis havde tænkt sig at få sit aftenbad i "mit" lille vand ;)

Så kameraet kom frem og her er nogle billeder :)


Jeg har et godt compact kamera, men her kunne jeg tænke mig en af de der lange linser ;)


- kan i se gåsen midt i billedet ?




Damen overfor gjorde sig lidt kost overfor herren :)



Midt i billedet kan i se herren som en lille prik på himlen, som blev ved med at flyve rundt om damen til højre for stenen ( halsen stikker op mod horisonten - klik på billedet for forstørrelse), alt imens de udførte en hel duo, med alle deres skræppelyde :) rigtig sjovt at høre på :)

Jeg opgav til sidst og overlod vandhullet til gæssene at hygge sig i - jeg havde blot nogle få kilometers gåtur, så var jeg hjemme, mens gæssene skal flyve adskillige hundrede kilometer mere nordpå, inden de kommer til det sted, hvor de kommer til at bygge rede :)

2 kommentarer:

  1. Ja, nogen gange må man bare bøje sig for naturen. Det så ellers ud til at være rigtig fint vejr, til en stille stund med kaffe og en god bog:-)

    SvarSlet
  2. Da jeg så billedet kunne jeg straks se, at det var DIT sted! Det har sat sig på min nethinde, måske fordi jeg kan genkende følelsen.
    Fantastisk sådan lige pludselig at befinde sig midt i naturens gang.

    SvarSlet