torsdag den 18. april 2013

Man har et standpunkt .....

- til man får et andet ;)

Der bliver reklameret om alt muligt i disse dage, og reklamerne er beregnet på, at vi skal overbevises og købe.

Som i nok har lagt mærke til, så kan jeg også godt lide at lave mad, og at afprøve nye opskrifter. Specielt elsker jeg kager, og ingen er for besværlige at afprøve.

Nogle er mere udfordrende end andre, og kræver en del udstyr. Nogle gange skal der piskes æggeblommer og sukker i en skål, fløde i en anden, og æggehvider i en tredje, så man her en del at se til. 

Jeg har en gammel Krups håndpisker med stativ og en ret stor skål, men den er gammel og slidt efterhånden. Min  mand har repareret den nogle gange, men den er nu så slidt, at jeg kun kan piske fløde og æggehvider i den, og har her derfor ledt i flere år efter en afløser, men har ikke fundet nogen med en tilfredsstillende stor skål.

For nogle år siden gav jeg op og købte en af de store Krups maskiner, men har aldrig været glad for den, fordi da jeg piskede f. eks. smør og sukker satte det sig op ad siderne i skålen, og jeg måtte hele tiden stoppe og skrabe dejen ned mod bunden. Selv efter at æggene var blevet tilsat, måtte jeg skrabe både ned at siderne og op fra bunden :(

Min datter blev ved med at sige, at hun kendte mange som var glade for Kitchen Aid maskinen, men jeg troede ikke den var så meget bedre end andre - syntes det bare var smart reklame med alle de flotte farver.

Kort efter at datteren var flyttet ind hos mig i januar købte hun sig en Kitchen Aid, og jeg blev rigtig forkælet med alt muligt godt bagværk, og jeg måtte indrømme at den var rigtig god.

En dag satte vi så begge køkkenmaskiner på bordet - min skulle ælte boller hvilket ikke var afprøvet før, og du godeste hvor den opførte sig - den hoppede og dansede så jeg og datteren måtte holde fast i den under æltningen :( - og resultatet ?

Ud med den og ind med denne skønhed :)


- og jeg har sørme også fået en stor og fin skål :) - den er afprøvet og selv om skålen er stor, og der piskes små mængder, så pisker den alt rigtig godt og får alt med fra siderne :)


- og da fruen længe havde været irriteret over den gamle og tunge el-kedel, fortsatte hun indkøbsturneen og købte sig denne flotte og lette Eva Solo kedel :) - let som en fjer :)

Jeg syntes lyset var så flot, at lidt af omgivelserne skulle med - skønne tulipaner fra den lokale Brugs og skibet indeni glas-skulpturen er det sidste skib min mand har været med at bygge og lige nu sejler med og passer de store motorer :)

1 kommentar:

  1. Sikke lækre indkøb :)
    Den elkedel står også på min ønskeseddel :)
    Knus❤og go weekend

    SvarSlet