lørdag den 12. marts 2011

Genbrug og gamle minder

Jeg har haft en dug liggende som var så slidt, at den havde nogle huller, foruden at den var tynd flere steder, men jeg nænnede ikke at smide den ud, da min farmor havde broderet den. Jeg tænkte på, hvor mange timer hun havde siddet og syet, og kunne ikke få mig selv til bare at kassere den. Under et kursus for nogen tid siden, fik jeg en opgave som gik ud på, at genbruge materialer i broderi, strik, hækling, og kom jeg straks i tanker om farmors dug. Den blev sammen med hør og bomuld, til disse to store og tykke puder, perfekte at have i ryggen, når en god bog skal læses ;) Ind imellem de gamle broderede stykker og håndbroderiet, er stoffet malet med Markal Paintstick, som er spændende at arbejde med :)

1 kommentar:

  1. Hvor er der skønt at kunne genbruge de gamle håndbroderier, puderne er da blevet helt vild flotte

    SvarSlet